torsdag 9 juni 2011

Sommarlovs-kalas i trappuppgång C!

Idag var barnens sista dag på förskolan, så jag, Jimmy, Erik, Lottie och Inga hade sommarlovs-kalas med alla barnen. Vi bakade jordgubbstårta och kalasade på bullar, kakor och saft. Jag och Lottie förberedde innan vilddjuren kom hem från dagis, det var fullt upp med bakning, framdukning och balong- och serpentinblåsning. Fint blev det, och det var ett gäng glada barn som smaskade i sig allt gott!

Men fikastunden varade inte länge för barnen (vi vuxna fikade på i flera timmar), utan det blev spring upp och ner runt i alla tre lägenheterna. Dom spelade DS, lekte riddare och dansade till Saades Popular om och om igen. Underbar dag, tack kära grannar!

Under eftermiddagen och kvällen fick vi besök av Emil som är hemma från London i veckan. Det var ett år sen jag träffade honom sist, så det var riktigt roligt att träffa honom! Han hade med sig presenter till barnen, en jättesöt klänning till Molly, och ett par coola skor till Melvin! Molly busade och lekte kurragömma med honom, så jag kan tänka mig att han var rätt trött när han gick härifrån!


Ville och Molly

Axel och Elias

Vår smaskiga tårta!

Härlig buffé

Dom största grannbarnen!

Lottie och Inga med de minsta grannbarnen!

Sötnosarna Melker, Melvin och Joelle

Emil med mina små älsklingar!



Fyra busbarn intar dansgolvet
!

1 kommentar: