tisdag 12 april 2011

Playdate på gården

Igår var vi ute på gården och gottade oss i solen hela eftermiddagen. Vi gick ut vid 2 och kom in igen vid 6! Molly lekte med Axel, Elias och Wilhelm, dom cyklade, grävde i sandlådan och sprang runt bland buskar och rabatter. Elias hittade en fin mask som alla barnen tyckte var väldigt spännande. Dom matade också våra två änder som flyttat tillbaka till gården även denna våren.

Jag, Inga och Lottie satt i solen och pratade, väldigt mysigt. Vi drack kaffe, te och åt pepparkakor. Hade vart gott att grilla tillsammans, men det får bli en annan gång. Melvin och Joelle låg och sov i sina vagnar, så det var verkligen många barn ute.

Spännande att se hur dom kommer leka när dom blir lite större. Inga ska snart ha en bebis till, så det fylls på med barn i vår trappuppgång. Malin och Milla tittade förbi en sväng också, jag fick låna lite kläder till Melvin, tusen tack för det!


Masken var väldigt spännande..

..och lite läskig!

Wille leker med bilarna i sanden

Mysig fikapaus

Lilla söta Joelle


Mjölkstockningen har gjort att Melvin inte får i sig tillräckligt med mat. Det kommer mjölk, men tydligen inte tillräckligt. Han äter en stund, sen släpper han och blir helt hysterisk och letar efter mat. Igår kväll skrek han som aldrig förr, och ingenting hjälpte. Så jag skickade iväg Jimmy för att köpa mjölkersättning, tänkte testa om jag hade rätt, och han åt som en tok sen somnade han. Under natten nöjde han sig med bröstet, så jag hoppas att det räckte att ge ersättning en gång.

Febern har gått ner, och jag har inte ont i kroppen idag, så jag hoppas att det håller på att släppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar