torsdag 11 november 2010

Molly åker skridskor!

Kvällen har vi spenderat på Vapenvallen, där vår lilla skridskoprinsessa fått testa sina skridskor för första gången. Det gick över förväntan. Till en början var hon ganska vinglig- inte så konstigt. Men allt eftersom så fick hon mer och mer balans, och efter en bra stund kunde hon till och med stå och åka lite själv.

Vi var givetvis med när hon vinglade till, men det räckte med att få henne att fatta balansen igen och sen släppa taget. Hon älskade det! Men höjdpunkten var nog att vi hade med oss varm choklad som hon drack flera muggar av.

Jag trillade lite snyggt med, när jag skulle fånga Molly. Jag stod still, men tappade balansen en aning, och i slow motion insåg jag att jag skulle trilla. Allt jag fokuserade på var att inte ramla på magen- vilket resulterade i att jag dunsade ner med all tyngd på mina knän. Vilka började blöda, till och med genom både tights och jeans! Klantigt... Men roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar