onsdag 24 november 2010

Lite julmys

I lördags morgon pulserade jag och Molly i snön för att köpa pepparkaksdeg. Jag hade lovat henne att bara pepparkakor, och det kom hon ihåg så fort hon öppnade ögonen på morgonen. Så det var bara att trotsa vädret och ge sig ut.

Hon satt så flitigt och kavlade, måttade och la upp på plåtar. Det doftade verkligen jul i hela lägenheten. Underbart! Vi festade till det med att klistra på non-stop, det fick dom att både smaka och se lite roligare ut. Sen fick Molly ta med sig en burk till farfars kalas på kvällen.

Idag har det verkligen snöat ordentligt, jättekul när man inte kör bil. Det är sjukt halt på vägarna och inte lätt att ta sig fram överallt i stan. Det var nära att jag inte kom upp med bilen från garaget imorse när jag skulle till jobbet. Men väl framme är det väl värt mödan, det är så underbart och fint med snö!

Kvällen har jag och Molly spenderat hos min vän Ida. Hon hade bakat goda bullar och köpt pepparkakor. Det blev en mysig stund! Hoppas inte det tar två år till nästa gång vi ses. Vi hade mycket att ta igen kan man säga..

1 kommentar: