onsdag 20 oktober 2010

Molly, Milla, Nelli- lika namn!

Jag vill först bara skriva hur glad jag är för mina kära vänner Malin och Nickis små nyfödda töser. Jag är så glad för eran skull ska ni veta! Underbart söta flickor båda två. Malins Milla, och Nickis Nelli. Jag kom på att deras namn är väldigt lika Molly, lite kul tycker jag. Mycket kärlek till er!

Igår var det en riktigt bra dag! Efter jobbet åkte vi upp på vårt andra ul, och det var så mysigt att se vår lilla bebis. Nu längtar man ihjäl sig efter mars när den ska komma till oss. Allt såg bra ut, bara det att barnmorskan inte såg magsäcken så bra som hon ville, och jag ska därför in på ännu ett ul nästa fredag. Min bebis ville inte äta på beställning! Den var ungefär 20 cm lång och vägde 180 g. Så den var lång och väldigt smal. Moderkakan ligger bakom livmodern, vilket gör att barnet ligger långt fram så därför har jag känt sparkar och rörelser tidigt denna gång. Och magen putade ut tidigt med pga av det.

När vi var klara på sjukhuset åkte vi för att hämta Molly som satt och fikade med sin mormor. Vi passade på att ta en kopp kaffe med, och när vi satt där ringde det från polisen. Någon snäll farbror hade hittat min cykel som blev stulen för ett par veckor sen! Så nu äntligen kan jag cykla lite igen. Så skönt att slippa köpa en ny med barnstol och allt- inte billigt!

På kvällen hade vi kör övning, där vi började sjunga julsånger inför vår julkonsert den 19 december! Ska bli så himla kul. På vägen hem stannade jag till hos mamma och Robban, som fick hjälpa mig att tvinga upp mitt sidofönster som hakade upp sig när jag åkte iväg till drive-in under ett av mina små nuggets-ryck i helgen. Det har varit kallt kan jag lova!

Sammanfattning: En bra tisdag!

1 kommentar: